Britský odborný časopis Drinks International od roku 2010 pravidelně zveřejňuje Annual Brands Report, žebříček nejprodávanějších a nejvíce trendy nápojových značek. Jak si stojí značky, které na český trh dovážíme? S potěšením můžeme konstatovat, že patří mezi jedny z nejoblíbenějších mezi barmany i hosty.

Každoroční výzkum probíhá formou ankety mezi nejlepšími bary světa. Reprezentativní vzorek tvoří 100 vybraných podniků, jež se účastnily posledního ročníku The World’s 50 Best Bars (vyhlašuje taktéž Drinks International), Tales of the Cocktail – Spirited Awards a Top 500 Bars plus zahrnuje i regionální mutace žebříčku 50 Best Bars. Podniky pochází z celkem 33 zemí napříč celým světem.

V žebříčku se opakovaně objevují i naše značky, ve výběru Bartenders‘ Choice, který reflektuje nejoblíbenější produkty barmanů, se v top 5 objevují naše produkty hned třikrát: whiskey Michter’s, rum PlantationCampari.

Rumy Plantation

Když přijde řeč na rumové značky, mezi top 10 nejprodávanějšími se umístily rumy PlantationAppleton Estate (na 2. a 6. místě).

Rumy Appleton Estate

Co se nejvíce trendy značek týče, doplňuje tyto dvě ještě Angostura, kterou máme taktéž v portfoliu. Značka Angostura je však známější spíše pro své koktejlové bitters, které jsou dlouhodobě nejprodávanějšími a současně i nadále nejvíce trendy.

Rumy Angostura

Zatímco mezi nejprodávanějšími značkami americké whiskey se Michter’s ocitla na 4. pozici, žebříček nejvíce trendy amerických whiskey ovládla a umístila se na špici. V top 10 ji doplňuje ještě značka Wild Turkey na 7., potažmo 8. místě.

Whiskey Michter's

Zapomínat nesmíme ani na japonskou whisky Nikka, která se v sekci World Whiskies stala nejprodávanější i nejvíce trendy značkou.

Whiskey Nikka

Podobného úspěchu dosáhla také značka Fever-Tree mezi nealkoholickými nápoji. Tento průkopník v kategorii prémiových toniků a dalších mixerů se na prvním místě drží již devět let v řadě.

Nealko mixery Fever-Tree

Říká se, že bez Campari není bar. A žebříček Annual Brands Report to jen potvrzuje. V kategorii Liqueurs je Campari na špici mezi nejprodávanějšími i nejvíce trendy produkty, a to už poosmé v řadě. V loňském roce koktejl Negroni, jehož je Campari důležitou složkou, dokonce po dlouhých letech sesadil kralující Old Fashioned a stal se celosvětově nejprodávanějším koktejlem. Svou pozici si pak obhájil i v letošním roce.

Campari

Text: Soňa Hanušová
Foto: Anna Postnikova